Fractie

De SP-fractie in Hoogeveen bestaat op dit moment uit vier raadsleden. Stem bij de volgende  gemeenteraads-verkiezingen op de SP om te zorgen dat dit er meer worden.

Martin Benjamins

(1951) Raadslid

Martin is getrouwd met Emmy met wie hij drie kinderen en vijf kleinkinderen heeft. Hij is geboren en getogen in Hoogeveen en is daar trots op. In 2007 stond hij met een aantal gelijkgestemden aan de wieg van de SP-afdeling Hoogeveen. Hij was de eerste voorzitter van de afdeling en later het eerste raadslid. Het raadslidmaatschap liet zich na een jaar niet langer combineren met zijn werk als werkvoorbereider/ tekenaar. Inmiddels is hij met vervroegd pensioen en zet zich weer graag in voor Hoogeveen via de gemeenteraad van Hoogeveen. Martin: “Ik ben opgegroeid in de jaren zestig, toen zouden we de wereld verbeteren. Dat is nog niet helemaal gelukt. De SP wil Nederland socialer maken en dat is de reden waarom ik mij inzet voor de SP”.

Jutta van den Oord

(1959) Raadslid

Jutta woont met man René in Hoogeveen en is werkzaam als planner bij regionale omroep RTV Drenthe. Ze wil haar steentje bijdragen aan een sociaal Hoogeveen waar men met respect voor elkaars verschillen prettig kan samenleven.

Philip Oosterlaak

Fractie Voorzitter

Voor de SP is Philip al lange tijd actief. Vanaf de jaren tachtig voor afdeling Culemborg. Vanaf 2007 in Drenthe, waar hij acht jaar voor de partij in de Drentse Staten zat. Oosterlaak is tevens lid van het landelijk bestuur, namens Drenthe. Philip is toe getreden tot het Bestuur van de afdeling Hoogeveen, dit vanuit zijn rol als Fractie Voorzitter

Jeroen Pomper

(1979) Raadslid

Jeroen is gelukkig getrouwd met Claudia, samen hebben ze twee kinderen, Lars en Aeoni. Hij werkt als woonbegeleider op het AZC Hoogeveen. Daarnaast is hij jeugdnatuurbegeleider bij het IVN afdeling Hoogeveen, ook hier organiseert hij activiteiten en begeleid hij groepen kinderen om spelenderwijs meer kennis op te laten doen over de natuur. In zijn vrije tijd speelt Jeroen graag gitaar, hij maakt deel uit van een metalband die nu en dan optreed voor publiek. En naast zijn gezin, werk en muziekhobby is hij dus ook actief voor de SP.

Martin Benjamins

Raadslid

Namens de fractie deelnemen aan het bestuur. Kijk voor meer informatie in "Fractie".