Hulpdienst SP-Hoogeveen/de Wolden

19 oktober 2008

Hulpdienst SP-Hoogeveen/de Wolden

HOOGEVEEN - Een conflict met een instantie? Vragen over een brief van de gemeente? Problemen met de verhuurder of uw werkgever? De SP Hoogeveen/de Wolden heeft inmiddels haar eigen ombudswerk ingesteld, de SP-Hulpdienst.
De SP stelt deze service niet alleen open voor leden, iedereen kan contact opnemen.

John van Steinvoorn van de SP-Hulpdienst: ,,We proberen mensen die vragen hebben ofwel zelf te helpen of door te verwijzen naar de juiste plaats.
Mensen worden met allerlei kwesties geconfronteerd. En dan staan ze ervaak alleen voor. Wat moet je dan. Dat begint soms al als een brief in de
bus valt. Wat staat er precies. Hoe moet ik een brief lezen. Een ambtelijk gestelde brief levert vaak meer vragen op dan antwoorden. Een gesprek met de Hulpdienst kan dan net een steuntje in de rug zijn. Maar we kunnen vaak ook helpen bijvoorbeeld met het opstellen van brieven en bezwaarschriften''.

De SP vindt het belangrijk dat mensen goed geholpen worden en levert daar graag haar steentje aan bij. Voor de partij is de Hulpdienst ook een
manier om te weten te komen waar mensen in knel komen. In overleg met betrokkenen kan als daar aanleiding toe is, ook besloten worden politiek
aan de bel te trekken. Van Steinvoorn heeft de nodige ervaring in ombudswerk. Hij was oa. lid van de geschillencommissie in het bedrijf waar hij werkzaam was en werkte ook eerder mee aan de Hulpdienst. John van Steinvoorn: ,,We hebben de start van de Hulpdienst eerst in kleine kring bekend gemaakt. We hebben inmiddels al diverse zaken opgepakt en we zijn met enkele kwesties aan de slag. Dat gaat van mond op mond. Mensen weten ons nu al goed te vinden''.

De Hulpdienst is bereikbaar via de SP Hulpdienst telefoon; 06-81564841.
Spreek daar uw naam, telefoonnummer en het onderwerp in. Binnen vijf werkdagen wordt u dan teruggebeld.