Buurten in de Zeeheldenbuurt

15 maart 2009

Buurten in de Zeeheldenbuurt

HOOGEVEEN - Zaterdag 14 maart hebben we, in het kader van “Buurten in de Buurt”, ZO-krantjes bezorgd in de Zeeheldenbuurt. En we zijn langs de bewoners in de Carstenstraat geweest. We hebben bij de mensen aangebeld en gevraagd wat ze van hun buurt vonden. Ook hebben we handtekeningen opgehaald tegen de uitverkoop van onze energiebedrijven naar het buitenland toe.

In de Zeeheldenbuurt werd verdeeld gereageerd. Over het algemeen behoorlijk tevreden over hun buurt; de Smederij doet goed hun werk, ook al zijn er niet zo veel mensen bij betrokken. Met name de mensen die zich niet betrokken voelden hadden enkele opmerkingen te plaatsen. Zo vond een deel dat hun buurt de laatste jaren toch achteruit ging. Enkele mensen vertellen overlast te hebben van hangjongeren die regelmatig vernielingen achterlaten. Al met al mogen we spreken van een geslaagde middag. We hebben de mensen in de Zeeheldenbuurt een beetje leren kennen, de meeste bewoners zijn tevreden, al kan het één en ander verbeterd worden. Met de reacties van mensen die ontevreden waren zullen we binnenkort gaan kijken of we hier iets aan kunnen doen, en mocht dat zo zijn dan komen we hier natuurlijk nog op terug.

Ook hebben we handtekeningen opgehaald voor de “Ze zijn nuts”-actie. Een aantal mensen was van mening dat we er toch niets meer aan kunnen doen, en dat een handtekening zetten geen enkele zin heeft. Volgens hen heeft de overheid al besloten. Veel mensen gaven aan dat ze weinig vertrouwen hebben in de politiek, Den Haag doet toch wel wat ze wil, en wat de rest er van vind zal hun worst wezen. Desondanks hebben we toch nog 54 handtekeningen opgehaald.