“Hei-avond” SP Hoogeveen

12 maart 2009

“Hei-avond” SP Hoogeveen

HOOGEVEEN - Onder de noemer “Hei-avond” is een afvaardiging van het (voorlopige) bestuur samen met
SP scholingsmedewerker Lian Veenstra rond tafel gaan zitten om eens te kijken wat er zoal moet gebeuren om volgend jaar mee te kunnen doen aan de Raadsverkiezingen.

Wat is nou een “Hei-avond”, zult u zich afvragen? Er zijn afdelingen die met een hele club “aspirant raadsleden” een hele dag de hei op gaan om na te denken over de vorming van een goed team mensen die, namens de lokale afdeling van de SP, in de gemeenteraad deel zou kunnen nemen.
Nu hadden wij niet zo veel tijd meer op op korte termijn de hei op te gaan, dus hebben we de “Hei-dag” binnen een avond belegd.

Wat komt er zoal kijken bij een SP afdeling die mee wil doen aan de gemeenteraadsverkiezingen?
Allereerst een goed, solide afdelingsbestuur, dat is de bakermat van de lokale afdeling.
Daarnaast moeten er daadkrachtige mensen zijn die raadslid willen worden, of mensen die toekomstige raadsleden willen ondersteunen. Hiertoe is het raadzaam om een werkgroep op te richten met “wijze SP-ers” die zich bezig gaan houden met wie er op de kieslijst moet komen te staan. Binnen het bestuur zijn er leden die aangegeven hebben om zichzelf verkiesbaar te stellen. Een deel hiervan is zelfs al op cursus gegaan ter voorbereiding van het toekomstige raadswerk. En er zijn ook leden die nog niet actief zijn binnen het bestuur, maar wellicht wel interesse, en belangrijker nog, de juiste capaciteiten hebben voor dit “werk” (SP-raadslid is een vrijwillige baan). De werkgroep die zich hier mee bezig gaat houden, gaat dan de komende maanden drastisch op zoek naar geschikte kandidaten.

En er wordt een werkgroep opgericht die zich bezig gaan houden met de standpunten van de SP Hoogeveen. Waar staan we voor, en wat willen we bereiken in Hoogeveen? Kortom, wat bieden wij onze kiezers? Er zijn natuurlijk legio standpunten te bedenken, mar we moeten onze standpunten ook kunnen onderbouwen. Deze werkgroep gaat dan ook intensief op zoek naar wat de SP in Hoogeveen kan betekenen. En dan is het belangrijk dat we kennis met elkaar kunnen delen, ook u als SP-lid kunt een steentje bijdragen.

En er wordt een werkgroep opgericht die zich bezig gaat houden met de te houden campagne. Hoe gaan we campagne voeren? Dat is een heel belangrijke vraag. We moeten de juiste weg zien uit te stippelen om ons zo goed mogelijk te profileren.

Zoals u ziet, zitten we niet stil de komende maanden. We willen er voor zorgen dat we met frisse moed de verkiezingen tegemoet kunnen gaan, en een goede voorbereiding scheelt dan het halve werk. En hierin is het belangrijk dat u, als lid van de SP in Hoogeveen uw mening aan ons kwijt kan. En bent u geen lid maar denkt u ons team te kunnen versterken, dan is het nu echt de hoogste tijd om eens contact met ons op te nemen en lid te worden van de beste partij van Hoogeveen!!!

Ook in de gemeente De Wolden is de SP actief. De SP Hoogeveen neemt De Wolden onder haar hoede en in het bestuur hebben we zelfs een lid afkomstig uit De Wolden. En het team actieve vrijwilligers in De Wolden is ook actief bezig in haar gemeente en nauw betrokken bij het afdelingsbestuur. We willen in de toekomst dan ook meer aandacht vestigen op De Wolden om hier de SP groter te maken en daar zijn we nog veel mensen voor nodig.

Uw mening telt!!!! Interesse? Neem contact op door een mail te sturen naar:
hoogeveen@sp.nl

Of bezoek ons eens op één van onze bestuursvergaderingen of activiteiten. (Zie onze agenda)