Ze zijn nuts: We hebben het niet over transistorradio's

17 maart 2009

Ze zijn nuts: We hebben het niet over transistorradio's

HOOGEVEEN - Afgelopen vrijdagavond en zaterdagmiddag voerden de Hoogeveensche SP-ers actie tegen de verkoop van de nutsbedrijven. In het miezerige weer werden honderden handtekeningenkaartjes uitgereikt aan de voorbijgangers. De actie wordt in het hele land gevoerd en kan op veel sympathie rekenen. Ook Hoogeveen droeg haar steentje bij.

“Het gaat niet over transistorradio's” zegt Bennie, één van de actievoerders. “We hebben het over een basisvoorziening, net als stromend water”. Dat dient de overheid te regelen, zodat het belang van de bevolking voorop staat. En niet de winst van een groot multinationaal bedrijf. Bij de banken zien we welke gevolgen ongecontroleerd winstbejag kan hebben. Dit willen we zeker niet voor onze stroomvoorziening.

De SP-ers hebben honderden actiekaartjes uitgedeeld. Mensen die geen kaartje hebben gekregen kunnen toch meedoen aan de actie door de petitie te tekenen via de website: www.zezijnnuts.nl. Doen!