Verslag verkiezingsmarkt

1 juni 2009

Verslag verkiezingsmarkt

Tijdens de Europa-verkiezingsmarkt op 30 juni in Hoogeveen, was ook de SP vertegenwoordigd met een kraam. Het was erg mooi weer, wat de stemming prima maakte. Naast ons waren er kramen van CDA, PvdA, D66 en de CU. Daar waren zelfs enkele wethouders bij aanwezig. Andere partijen hadden helaas niet genoeg vrijwilligers om de kraam te bemannen.

Wij hebben heel wat folders, ZO-kranten, schuursponsjes en woordenboekjes kunnen uitdelen. In de woordenboekjes werd door de mensen uit de EU-landen in hun eigen taal 'ik hou van je' gezegd. Vooral jongeren vonden dit erg leuk. Aan deze hebbedingetjes hingen natuurlijk wel wat kernpunten van de SP.

Onder de jeugd was veel interesse voor de woordenboekjes

Veel mensen wisten echt nog niet wat ze wilden gaan stemmen. Zij verzamelden folders van verschillende partijen. Ook veel mensen gaven aan
helemaal niet te gaan stemmen omdat ze dachten dat het toch allemaal niet uit maakt. Dat is een begrijpelijke gedachte, maar natuurlijk helemaal
verkeerd; als je zelf niet stemt krijgen de partijen die jij niet wilt, meer macht dan wanneer je wél stemt! Zo blijft het CDA een grote partij
omdat CDA-stemmers wel trouw naar de stembus gaan, en de sympathisanten van andere partijen niet.

Om goed op de been te blijven werden we goed voorzien van verse koffie

Al met al was het een gezellige dag en hebben we als SP laten zien dat we aanwezig zijn in Hoogeveen. We hopen natuurlijk ook dat het van invloed is
geweest voor het aantal mensen dat donderdag SP gaat stemmen. U gaat toch ook stemmen donderdag?