Handtekeningenactie 65 blijft 65

4 oktober 2009

Handtekeningenactie 65 blijft 65

Alhoewel hij nog op hoge leeftijd actief blijft op een manier die menig jongere hem zal benijden, draagt ook Sinterklaas de SP-actie 65 blijft 65 een warm hart toe. Zo bleek tijdens de handtekeningenactie, tegen verhoging van de AOW-leeftijd, die de SP zaterdag hield aan de Hoofdstraat. Er werden ongeveer 400
handtekeningen opgehaald.

Wie de koek krijgt, wie de gard
De SP staat op de bres voor mensen met een laag inkomen. Verhoging van de AOW-leeftijd is juist voor hen extra oneerlijk. Zij leven gemiddeld korter en
hebben eerder een slechte gezondheid. Veel minder van hen zullen gezond de AOW-leeftijd halen. Zij krijgen de gard. Terwijl deze bezuiniging niet hoeft, want de AOW is betaalbaar, ook in de toekomst.

Eerlijk zullen we alles delen
Tja, we moeten bezuinigen, dat begrijpt iedereen. Dank u wel, heren bankieren.
Maar, levert het verlagen van de AOW-leeftijd wel wat op? Ouderen komen nu al niet aan de bak. 650.000 55-plussers zijn afhankelijk van een arbeidsongeschiktheids- of werkloosheidsuitkering. Als de AOW-leeftijd verhoogd wordt naar 67 moeten deze uitkeringen ook 2 jaar langer worden betaald. Dat kan ook anders. Waarom niet de hypotheekrenteaftrek voor villa's boven de miljoen afschaffen? Of dan maar geen JSF? Waarom niet de rijken een eerlijke bijdrage vragen voor het financieren van de AWBZ en zorgpremies? Eerlijk zullen we alles delen, toch?

Nog niet getekend? Teken dan de petitie op www.65blijft65.nl