Vraagtekens sloop "de Arend"

23 oktober 2009

Vraagtekens sloop "de Arend"

Wooncorperatie Domesta heeft laten weten de Arend te willen gaan slopen omdat de huizen 'niet meer voldoen aan de eisen van deze tijd'. Wij hebben daar natuurlijk onze vraagtekens bij. Is de flat zo slecht?

Vier mensen van de SP zijn langs gegaan om het aan de bewoners te gaan vragen. Er blijken geen klachten te zijn. De meeste bewoners zijn erg tevreden over hun flat en willen er niet weg. De bewonersvereniging is zelfs al met een enquete bezig om te samen een vuist te kunnen maken naar de verhuurder. Niemand snapt waarom Domesta wil slopen. Het is inderdaad zo dat keuken, badkamer en w.c. vrij klein zijn maar een overzichtelijke renovatie kan dat verhelpen, dat hoeft echt geen 60.000 euro te kosten zoals Domesta zegt. We wachten nog even af tot de bewonersvereniging alle bewoners heeft gesproken en de cijfers compleet heeft. Daarna gaan we zien op welke manier we de bewoners kunnen helpen om hun huis te behouden.