Blog: Bak vol SP'ers

31 januari 2010

Blog: Bak vol SP'ers

Door Bianca de Vos - Bianca de Vos en Dirk Ruijne van de SP Hoogeveen bezochten het 16e partijcongres. (Lijsttrekker Martin was vanwege andere politieke bezigheden verhinderd) Bianca vertelt:
Zaterdag 30 januari konden alle afdelingen van de SP gebruik maken van hun stemrecht, er was congres. Het was de eerste keer voor Dirk en mij, dus alles was nieuw.

Wij gingen als afgevaardigden van Hoogeveen naar het nieuwe Luxor in Rotterdam. Afdeling Emmen had een bus geregeld waar we uiteindelijk met afgevaardigden van vier afdelingen in zaten. Wel een beetje jammer van al die lege stoelen maar dat was even niet anders. De anderen gingen kennelijk liever met de trein. Tenslotte viel er weer sneeuw. Zij wilden natuurlijk testen of de NS de boel inderdaad onder controle had. ;-)

Vooraf hadden we stukken gekregen waar we het al of niet mee eens konden zijn en waar we moties of wijzigingsvoorstellen op konden indienen. Wij vonden het een prima stuk dus vonden het niet nodig te reageren. 26 afdelingen maakten wel gebruik van hun spreekrecht om het congres wat toe te voegen. In het algemeen was men bijzonder lovend over de koers die werd gevaren. Sommige veranderingen werden aangenomen, anderen niet. De koers van de partij werd met unanieme stemmen aangenomen.

Om het hele verhaal te lezen, surf dan naar sp-hoogeveen.hyves.nl