SP verzamelt handtekeningen op Hoofdstraat

19 november 2010

SP verzamelt handtekeningen op Hoofdstraat

Het kabinet Rutte heeft plannen om mensen met een arbeidsbeperking (WSW, Wajong, WWB) te korten op hun inkomen. Ook willen zij 30.000 banen in de sociale werkvoorziening schrappen. Dat betekent dat tienduizenden werkwillige mensen gedwongen thuis moeten gaan zitten. Ook deze mensen komen dan in de armoede terecht.

De SP vindt dat armoede niet werkt. Een groot deel van de Nederlandse bevolking is dat met hen eens. In twee weken tijd zijn er al meer dan 10.000 handtekeningen verzameld tegen deze plannen. Ook de Hoogeveense bevolking wordt gevraagd een handtekening tegen dit plan te zetten. Donderdag al waren de SP vrijwilligers bij Alescon zodat de medewerkers zelf konden tekenen. Komende zaterdag (18 november) lopen zij door het centrum van Hoogeveen om handtekeningenkaartjes uit te delen. Wie de SP'ers niet tegenkomt kan de petitie online tekenen. Dat kan op www.armoedewerktniet.nl

Overigens zal dezelfde ochtend vanaf half tien over dit onderwerp worden gediscussieerd met SP-politicus Philip Oosterlaak bij radio Hoogeveen.