De Arend gered van de sloop

15 december 2010

De Arend gered van de sloop

naam afbeelding
Door Paulus Jansen (Tweede Kamerlid voor de SP) - De flatwoningen van De Arend in Hoogeveen worden voorlopig nog niet gesloopt. Woningcorporatie Domesta wil ze nog tot 2020 laten staan. Een eerste succes voor de bewoners, na een actie op initiatief van de SP afdeling Hoogeveen

Ik was vorig jaar op bezoek bij het complex en ging tijdens een bewonersvergadering in gesprek over de ideeën van de huurders over de toekomst van De Arend. Het is goed dat Domesta daar, beter laat dan nooit, naar geluisterd heeft. Ze mogen trouwens nog wel wat beter luisteren. Want nu al aankondigen dat je in 2020 alsnog gaat slopen is uiterst voorbarig en dus dom. Wat mij betreft komt er eerst een verbeterplan om het achterstallig onderhoud weg te werken, de open geisers te vervangen en een aantal energiebesparende maatregelen te nemen.

Niemand weet nu al hoe de woningmarkt in Hoogeveen er over tien jaar uit ziet. Het zou me niets verbazen als er ook dan nog volop behoefte is aan betaalbare, gelijkvloerse woningen van dit type.