SP stelt vragen over sloop De Arend

16 december 2010

SP stelt vragen over sloop De Arend

In verband met de berichtgeving over de sloop van de Arend wilde de SP donderdag in de gemeenteraad weten of het college een visie heeft op de sloop van het gebouw. In de flat bevinden zich namelijk 99 goedkope en betaalbare woningen en het grote tekort in die sector zal door sloop van de Arend enorm stijgen.

De bewoners hebben gestreden voor behoud van de flat, en de SP vindt dat deze nu met een kluitje in het riet worden gestuurd. Domesta wil de flat namelijk maar vijf jaar langer laten staan dan het oorspronkelijke plan. De second opinion die de bewoners hebben aangevraagd heeft uitgewezen dat de Arend met wat aanpassingen nog minstens 25 jaar mee kan. Domesta wil daar echter niet in investeren.

De SP had de vragen graag mondeling gesteld op de raadsvergadering zodat er direct antwoord kon komen maar dat bleek niet mogelijk. Het college had kennelijk meer dan een dag nodig om zich te buigen over deze vraag. De SP verbaast zich hierover, het is immers al bijna een jaar geleden dat zij zich voor het eerst verzetten tegen de sloop van de Arend.