15 oktober: Ketting van Solidariteit

3 oktober 2011

15 oktober: Ketting van Solidariteit

naam afbeelding
Zaterdag 15 oktober komt de keten van solidariteit, een kilometers lang lint van werkhandschoenen, naar Hoogeveen. Deze keten is een demonstratie op afstand tegen de bezuinigingen van het kabinet. De keten van solidariteit is tussen 10:00 en 16:00 uur te tekenen op de Hoofdstraat.

Het verzet tegen de bezuinigingen van de regering groeit. Steeds meer mensen krijgen het gevoel dat het kabinet hard bezuinigt op zaken die mensen hard nodig hebben terwijl bepaalde groepen buiten schot blijven. Regelmatig zijn er demonstraties in Den Haag om het kabinet te bewegen niet op deze manier te bezuinigen. Demonstraties van onder andere huisartsen, van vakbonden, van gehandicapten, van mensen uit de sociale werkplaats. En het verzet gaat door.

Veel mensen die het niet eens zijn met de bezuinigingen vinden Den Haag te ver. Er kan nu echter ook op afstand gedemonstreerd worden. Mensen kunnen een boodschap aan Rutte schrijven op een werkhandschoen. Deze handschoenen worden als kilometerslang lint opgehangen in de hoofdstad om de regeerders te laten zien hoeveel mensen het niet eens zijn met hun beleid.
De handschoenen staan symbool voor recht op (aangepast) werk en mee mogen doen. Deze zogenaamde 'keten van solidariteit' is momenteel al zo'n 13 kilometer lang en groeit nog steeds.

Drenthe had nog niet eerder de gelegenheid gekregen om mee te doen maar daar is verandering in gekomen. Afgelopen zaterdag 8 oktober is de keten van solidariteit in Meppel geweest. Er werd door de voorbijgangers grif getekend tegen het regeringsbeleid. Komende zaterdag komt de keten van solidariteit tussen 10.00 en 16.00 uur naar de Hoofdstraat in Hoogeveen en kunnen mensen daar hun verhaal kwijt.