SP stelt vragen over fusie Tamboer, Podium en museum

21 maart 2012

SP stelt vragen over fusie Tamboer, Podium en museum

De SP kreeg via haar achterban informatie dat er vergaande gesprekken zijn om het Podium en het museum onder te brengen in de Tamboer. Komende donderdag bij de raadsvergadering gaat de partij er vragen over stellen. 'Onze informatie is betrouwbaar maar ik kan me niet voorstellen dat ze de jongeren van het Podium werkelijk in de Tamboer willen zetten.' aldus fractievoorzitter Behr. 'Dat is een heel andere doelgroep. Ik verwacht dat de gebruikers elkaar daar verschrikkelijk in de weg zullen zitten en dat het een enorme achteruitgang is voor beide groepen. De patio die zo mooi is opgeknapt zou weer verdwijnen voor de theaterbezoekers, en hoe het moet met de oefenruimtes voor de jongeren snap ik ook niet. Zo zien we nog meer haken en ogen.

Het onderbrengen van het museum in de Tamboer zou wat ons betreft de finale doodsteek zijn. Het museum is de laatste jaren al behoorlijk uitgekleed. Het pand zelf is een belangrijk onderdeel van het museum. Door dat nu ook te verkopen kun je je afvragen wat het museum nog waard is. Wat overblijft na verhuizing naar de Tamboer kun je op zijn best een expositie noemen. We zijn bang dat museum de 5000 morgen dezelfde weg zal gaan als het vliegtuigmuseum.' De partij zal onder andere vragen wie de belangen van het museum behartigt, of er een visie is op het museum en wat alweer een verbouwing zal gaan kosten.