Vragen over fietspad Schutstraat

5 maart 2012

Vragen over fietspad Schutstraat

De SP stelt komende donderdag tijdens de raadsvergadering vragen aan de wethouder over het fietspad langs de Schutstraat en de Zuidwoldigerweg. Ondanks eerdere toezeggingen dat daar asfalt zou komen wordt het pad nu toch betegeld. De SP begrijpt dat niet. De kans dat tegels er over een poosje nog steeds strak in liggen is vrij klein. In het college-akkoord wordt nog gesteld dat men het fietsverbruik in Hoogeveen wil stimuleren. De SP was daar erg blij mee. Het lijkt echter of het inmiddels minder belangrijk is. Het gaat immers over de hoofdverkeersader van Hoogeveen, ook voor fietsers.

De vragen aan het college zijn als volgt:

• Waarom bent u afgeweken van uw eerdere toezeggingen?
  • Dat Rendo geen voorstander is van asfalt was al lang bekend. Dat door vorstperiodes werkzaamheden opgehouden worden is ook geen verrassing bij een planning in de winter. Heeft u overwogen Rendo aansprakelijk te stellen voor de financiële schade die wordt geleden door de vertraging?
  • Heeft u overwogen om na de Rendo-werkzaamheden alsnog asfalt aan te leggen?
  • Zo nee, waarom niet?
  • Na de werkzaamheden van Rendo moet opnieuw betegeld worden. Als het pad er weer strak ingelegd moet worden -en dat hopen we- kost dat ook weer een hoop geld. Wat is het verschil in kosten tussen een nieuw strak betegeld fietspad en een asfaltpad?