De ZO-krant komt er aan!

19 mei 2012

De ZO-krant komt er aan!

Vrijwilligers van de SP gaan deze dagen weer de straat op om de Zo-krant huis aan huis te bezorgen. Deze SP-krant wordt drie maal per jaar verspreid. Volgens de SP is het belangrijk dat mensen ook buiten verkiezingstijd weten wat er speelt in de politiek, en wat de gevolgen zijn van de keuzes die gemaakt worden.

Voorzitter Jeroen Pomper: 'Net voordat de krant gedrukt zou worden viel het kabinet. In allerijl is de inhoud daaraan aangepast. We zijn blij dat we nu al met de campagne kunnen beginnen. Je merkt toch dat mensen in verkiezingstijd veel meer geïnteresseerd zijn in politiek.'
Landelijk heeft de krant een oplage van 2 miljoen. Er worden in Hoogeveen en De Wolden 15000 kranten verspreid. Dat betekent dat niet iedereen een krant in de bus krijgt.

Coördinator Dirk Ruyne: 'We hebben de afgelopen periode nieuwe leden gekregen die willen meehelpen met het verspreiden van de krant. Geweldig nieuws natuurlijk. Dat betekent dat meer mensen kunnen lezen over de visie en de alternatieven van de SP. We krijgen nog steeds nieuwe leden dus misschien kunnen we vlak voor de verkiezingen weer meer kranten verspreiden.'
Hoogeveen en De Wolden, die onder één afdeling vallen, hebben samen 151 leden. Het ledental is sinds januari met zo'n 15% toegenomen. Landelijk heeft de SP de afgelopen maanden 1500 nieuwe leden kunnen verwelkomen.