SP gaat de markt op

5 juni 2012

SP gaat de markt op

De campagnes van de meeste politieke partijen zijn nog niet echt begonnen. Toch is hier en daar te merken dat er binnenkort verkiezingen zijn.
Veel SP-afdelingen in het land staan (buiten verkiezingstijd) regelmatig op straat om goed bereikbaar te zijn voor de bevolking.

De nog jonge afdeling Hoogeveen is aan een regelmaat toe. De voorzitter vroeg een vergunning aan om iedere eerste zaterdag van de maand met een kraam op de Hoofdstraat te staan. Helaas was er net een nieuwe marktverordening aangenomen. In die verordening wordt niet gesproken van de mogelijkheid dat politieke partijen ruimte krijgen. Dat zou inhouden dat de SP in Hoogeveen niet op zaterdag in het centrum zou kunnen staan.

In verkiezingstijd is zoiets wél mogelijk voor alle partijen, dus tot 12 september bleek er geen probleem. Afgelopen zaterdag stond de SP met een kraam op het Kerkplein voor mensen die informatie willen over de partij. Voorzitter Jeroen Pomper: 'Na jaren van rechts beleid willen veel kiezers de SP een kans geven. Maar dat lijkt alleen mogelijk als de SP inderdaad de grootste wordt. In de peilingen zien we een nek-aan-nek-race tussen Rutte en Roemer. Onze vrijwilligers staan klaar voor een uitgebreide campagne. Er valt heel wat te winnen! Iedereen die vragen heeft over hoe de SP de rechtse ruïnes wil ruimen kan bij onze vrijwilligers terecht.'

Wat de uitslag ook wordt, na de verkiezingen zal in Hoogeveen eerst nog een procedure moeten worden gevolgd voor de gewenste maandelijkse kraam in het centrum.

De komende zaterdagen is de SP te vinden op de Hoofdstraat:
7 juli: 13-16 uur
4 augustus: 13-16 uur
1 september: 10-16 uur
8 septembet: 10-16 uur (verkiezingsmarkt)