Vragen over reconstructie Schutstraat/Griendtsveenweg

19 augustus 2012

Vragen over reconstructie Schutstraat/Griendtsveenweg

Menig inwoner van Hoogeveen heeft zich de afgelopen tijd verbaasd over de nieuwe situatie bij de Schutstraat en de Griendtsveenweg. Zo ook de SP. 'Het is allemaal heel mooi geworden hoor,' aldus fractievoorzitter Behr, 'maar sommige dingen snappen we niet. Waarom zijn er bijvoorbeeld stoplichten gekomen bij de inrit van de Tapijttoko?

Toen ik het voor eerst zag was ik verbijsterd. Er wordt nauwelijks gebruik gemaakt van die parkeerplaats, maar voetgangers en fietsers hebben een -dubbel- verkeerslicht gekregen om de inrit over te steken. Het licht voor fietsers staat gelukkig standaard op groen, maar ik heb maar eens geprobeerd wat er gebeurt als je op het knopje drukt. Want zelfs dat zit er bij! Het werd rood..'

De SP denkt dat het geld dat is besteed aan deze situatie beter op een andere manier besteed kon worden en heeft er schriftelijke vragen over gesteld aan het college. Ook hebben ze vragen gesteld over het ontbreken van een fietspad naar de Praxis, het ontbreken van voorzieningen voor blinden en het te smalle trottoir bij het nieuwe kruispunt. Behr: 'We hebben het college al eens eerder gevraagd of er in Hoogeveen op verkeerskundig gebied niet relatief veel fouten worden gemaakt. Dat werd toen ontkend. Met deze reconstructie kunnen we ons echter toch niet aan die indruk onttrekken.'

Op eerdere vragen van de redactie van het Dagblad van het Noorden heeft de gemeente al gereageerd dat het fietspad naar Praxis en de voorzieningen voor blinden later komen.