Bethesda moet blijven

20 september 2012

Bethesda moet blijven

De SP Hoogeveen maakt zich zorgen om de toekomst van streekziekenhuis Bethesda te Hoogeveen. In februari van dit jaar hield de SP al een informatie-avond in Bethesda, waarbij verschillende partijen aan het woord kwamen.

Tijdens deze avond ( lees een kort verslag van deze avond hier) werd de voorkeur voor een nieuw ziekenhuis, tussen Hoogeveen en Emmen, al uitgesproken. Nu echter blijkt dat het Scheper ziekenhuis in Emmen naar verwachting hoofdlocatie gaat worden, en het ziekenhuis in Hoogeveen zal vervolgens slechts functioneren als een veredeld dagbehandelcentrum.

En dat wil de SP in Hoogeveen niet, sterker nog, heel Hoogeveen zit hier niet op te wachten. Bethesda is een goed draaiend streekziekenhuis, en wat ons betreft moet Bethesda blijven. De SP ondersteund dan ook van harte het initiatief van Frits Kappers, de petitie kunt u tekenen door naar www.bethesdamoetblijven.nl te gaan.

Ook de andere Hoogeveense partijen willen dat het ziekenhuis behouden blijft, de partijen zullen zich gezamenlijk inzetten voor behoud van ziekenhuis Bethesda. Een comité is inmiddels al in het leven geroepen. Of, en hoe eventuele acties er uit gaan zien is op dit moment nog niet bekend. Houdt deze site dus in de gaten om op de hoogte te blijven.