Emile Roemer bezoekt Hoogeveen op 3 september

26 augustus 2014

Emile Roemer bezoekt Hoogeveen op 3 september

In de wereld zijn overal brandhaarden die veel van ons vervullen met grote zorg. De aandacht is hierdoor wat afgeleid van onze binnenlandse situatie maar ook in ons eigen land is er van alles aan de hand. Of het nu gaat over zorg, onderwijs, sociale zekerheid of armoede, de sociale media staan bol van situaties die we in ons welvarende Nederland niet verwachten.

Binnenkort is het prinsjesdag en zullen de regeringspartijen en de zogenaamde bevriende oppositie weer nieuwe plannen naar voren brengen. Er wordt lastenverlichting beloofd, maar die zal door nieuwe
bezuinigingen betaald moeten worden. Bovendien zitten er nog eerder afgesproken bezuinigingen van 7 miljard in de pijplijn.

Op woensdag 3 september zal Emile Roemer van de SP zijn visie geven op deze en andere zaken. Er is ook een moment ingericht voor de cliëntenraad Sociale Zekerheid die het een en ander zal vertellen over de situatie in Hoogeveen. Afdelingsvoorzitter Ineke Bekkering: 'We hopen op een grote opkomst. Het komt niet zo vaak voor dat een landelijke partijleider naar Hoogeveen komt. En of mensen het eens zijn met de SP of niet, het is toch altijd interessant om te komen luisteren wat zo iemand te vertellen heeft. Gelukkig hebben we in de Vredehorst een zaal die niet snel te klein is!'

Iedereen wordt van harte uitgenodigd deze avond bij te wonen. Er is uitgebreid ruimte voor vragen uit het publiek. In de pauze worden deze vragen schriftelijk verzameld en na de pauze door de partijleider van de SP beantwoord. De Vredehorst (Zuidwoldigerweg 32) is open vanaf half acht. De SP biedt het eerste
kopje koffie gratis aan.