Wisseling bij fractie SP

16 oktober 2014

Wisseling bij fractie SP

Het raadslidmaatschap kan behoorlijk wat vergen van raadsleden. Een hoop tijd gaat zitten in het
bestuderen van de stukken, het vergaderen, het schrijven van reacties en aanvullingen, het zoeken van steun daarvoor en, niet in het minst, de werkbezoeken en andere contacten om goed op de hoogte te zijn van wat er speelt in Hoogeveen.

In een kleine fractie zijn er minder mensen om het werk te verdelen. Mensen met een fulltime baan moeten
dit werk dan in de avonduren en de weekenden doen. Raadslid Ed Gilbert van de SP kan het raadswerk niet langer meer combineren met zijn baan en laat zijn plek aan de volgende op de lijst. Fractievoorzitter Behr: 'Ed heeft meer dan drie jaar als opvolgend raadslid mee gewerkt. Het was mooi dat hij ook een poosje volwaardig
raadslid kon zijn. We zijn erg blij dat Ed het deze periode heeft willen doen. Hij is iemand die zijn werk graag goed doet. We begrijpen zijn keuze.'

In plaats van Gilbert komt Jeroen Pomper de SP-fractie versterken. Pomper is al vanaf de oprichting van de afdeling in Hoogeveen actief als vrijwilliger, was
afdelingsvoorzitter en gaat vanaf nu als gemeenteraadslid voor de partij en voor Hoogeveen aan het werk.