Roemer in Veenhuizen

5 februari 2017

Roemer in Veenhuizen

Roemer: 15 Maart, afrekenen met 30 jaar neo-liberaal beleid

Een volle zaal SP'ers uit heel Drenthe, een kleine 200 man, kwamen bijeen in het gevangenismuseum in Veenhuizen voor de Drentse aftrap van de verkiezingscampagne. Emile Roemer hield ze voor dat Nederland op 15 maart de kans heeft af te rekenen met 30 jaar neoliberaal beleid.

Het kunnen historische verkiezingen worden. En als je dat vindt, dan moet je eerlijk zijn. Een ander beleid kan niet samen met de VVD. Je kunt niet in een volgend kabinet op schoot zitten bij de VVD, ook niet met 1 bil en denken dat het beleid dan anders wordt, vond Roemer. PVV stemmen helpt nog minder. Wilders is en blijft een VVD-er, eentje met radicale ideeën. Eigenlijk een geradicaliseerde VVD-er. Volgens Roemer is het tijd om met z'n allen de macht terug te pakken. Voor lagere huren, verhoging van het minimumloon met 10%. Voor AOW met 65, studiebeurzen en voor kleinere klassen.

Voor RTV-Drenthe werd Roemer voorafgaand aan de bijeenkomst in Veenhuizen uitgebreid geïnterviewd. Het fragment kun je hier bekijken.
Verder was schrijfster Suzanna Jansen te gast. Zij vertelde over de geschiedenis van de armoede de afgelopen eeuwen. Jansen is de auteur van het boek 'het Pauperparadijs'.

De komende weken gaan SP-ers uit heel Drenthe net als partijgenoten overal in het land de wijken in en de deuren langs. Op markten en bij stations. In gesprek met kiezers, voor een beter Nederland.