SP-meldweek: Gaat het goed met de WMO, of kan het beter?

23 mei 2017

SP-meldweek: Gaat het goed met de WMO, of kan het beter?

Thuishulp, hulpmiddelen, woningaanpassingen, en nog veel meer. Het valt allemaal onder de Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO). Hoe staat het er voor met de uitvoering van de WMO in Hoogeveen? De SP is heel benieuwd naar ervaringen van cliënten zelf. Gaat het goed, of kan het beter? De partij houdt daarom een meldweek om van mensen zelf te horen hoe zij over de uitvoering van de WMO in de gemeente denken.

De SP wil de uitvoering van de WMO de komende tijd graag tegen het licht houden. Niet alleen op grond van rapportages vanuit de gemeente, maar ook op grond van ervaringen van cliënten. Ging de aanvraag soepel? Is de toegekende hulp voldoende? Worden mantelzorgers desondanks overbelast, of is dat geen probleem? Is de eigen bijdrage betaalbaar?

Graag horen wij uw reactie. Dat kan schriftelijk naar SP, Roerdomplaan 180, 7905 EK te Hoogeveen of naar hoogeveen@sp.nl.

In de week van maandag 29 mei tot en met vrijdag 2 juni is de SP-WMO meldlijn 0620921073 van 10.00 – 12.00 uur te bellen.

U kunt de leden van het SP WMO-team ook bij u thuis uitnodigen voor een gesprek. Op zaterdagmiddag 3 juni 2017 is de SP tevens op de Hoofdstraat aanwezig en kunt u uw verhaal doen.

De SP is benieuwd naar uw reactie!