De SP neemt afscheid van 2 iconen

28 maart 2018

De SP neemt afscheid van 2 iconen

Foto: Henk Boer

De SP in Hoogeveen heeft maandagavond 26 maart afscheid genomen van 2 SP iconen; voorzitter Ineke Bekkering en raadslid Martin Benjamins. Er heeft zich nog geen nieuwe voorzitter gemeld, deze vacature is dus vacant en zal tijdelijk ingevuld gaan worden door Philip Oosterlaak.

Foto: SP
Martin is actief SP-lid sinds 2007, toen de afdeling Hoogeveen in haar oprichtingsfase zat. Hij was de voorzitter van de werkgroep en later werd hij afdelingsvoorzitter toen de afdeling Hoogeveen in maart 2009 werd opgericht. Toen de SP in 2010 voor netversperring meedeed met de raadsverkiezingen, werd Martin verkozen als raadslid. Hij bemande de enige zetel. Later, in 2014, maakte hij ook deel uit van de vierkoppige SP fractie in Hoogeveen. Martin is een pionier geweest voor de afdeling Hoogeveen en daar zijn wij hem zeer dankbaar voor.

Ook Ineke is al jaren actief voor de SP. Zo was ze voor de oprichtingsfase van de afdeling Hoogeveen actief binnen werkgroepen van de SP in Hoogeveen. Destijds bemande ze ook de Hulpdienst. Vanwege ziekte is ze echter lange tijd uit de roulatie geweest. In 2014, en toen was ze inmiddels al weer heel wat jaren actief, nam ze de voorzittershamer over van Jeroen Pomper. Inekemheeft de afdeling 4 jaar lang met veel passie en vol inzet geleid.

We zijn Ineke en Martin dan ook zeer veel dank verschuldigd. De SP Hoogeveen wenst hen veel succes en voorspoed toe.