Sneltests voor minima in Hoogeveen

27 december 2021

Sneltests voor minima in Hoogeveen

Foto: Jeroen Pomper / Eigen collectie

In de gemeente Meppel kunnen mensen met een laag inkomen op voorstel van de SP vanaf donderdag een gratis sneltest en mondkapjes via de gemeente afhalen. Dit vooruitlopend op een landelijke regeling. De SP in Hoogeveen vindt dat natuurlijk een uitstekend idee.

Toen de regeling in Meppel bekend werd heeft de Hoogeveense SP fractie meteen het voorstel bij de gemeente neergelegd om dit ook in Hoogeveen te doen.

SP raadslid Oosterlaak: "Eigenlijk vinden we het heel normaal dat dit soort basis spullen ruimschoots aan iedereen verstrekt zouden worden. Door de ziektekostenverzekeraar, vanuit het ministerie of hoe dan ook. Nu moet iedereen het zelf regelen en bij schaarste slaan types als van Lienden hun slag. Maar in ieder geval is het in het belang van iedereen dat ook mensen die krap bij kas zitten toch gewoon preventie maatregelen kunnen nemen. Het helpt allicht een beetje om de pandemie te bestrijden en het is fijn dat iedereen iets in handen kan hebben om te voorkomen dat je het virus door zou kunnen geven".

De SP hoopt op een snelle een reactie en actie van het College.