Werknemers Alescon: Onderzoeksresultaten herkenbaar.

12 juni 2008

Werknemers Alescon: Onderzoeksresultaten herkenbaar.

HOOGEVEEN – Helemaal mee eens. Er staan rake dingen in. Die reactie kregen de Hoogeveense SP-ers John van Steinvoorn en Philip Oosterlaak toen zij in de kantine van Alescon een pamflet uitdeelden over de resultaten van het onderzoek “Hoe bevalt uw werk bij Alescon”. De constatering dat veel medewerkers bij Alescon slapeloze nachten hebben over de vraag of ze gedwongen zullen worden om buiten het bedrijf te werken op grond van de nieuwe WSW, is de spijker op z’n kop vonden de medewerkers.

Aan die onzekere situatie moet zo snel mogelijk een eind komen, vindt de SP.
Behalve de pamfletten met de samenvatting van het rapport, vonden de veertig complete rapporten gretig aftrek. John van Steinvoorn: ,,Mensen kopieerden zelf bovendien extra exemplaren bij. Het rapport is ook druk gedownload van de site van de SP, zo lieten de mensen ons weten. Ook kregen we opnieuw diverse vragen die door de Hulpdienst van de SP in behandeling genomen worden. Vragen over toepassing van de CAO. Een vraag over aanpassingen van computers voor visueel gehandicapten. Opmerkingen over het ontbreken van vakantiekaarten’’.
De SP-ers werden opnieuw bijzonder hartelijk ontvangen. Van Steinvoorn: ,,We kregen nog een kop heerlijke tomatensoep in de kantine. Dat is nog eens een ontvangst voor SP-ers. De komende tijd houden we de vinger aan de pols. En met de directeur hebben we afgesproken over een half jaar alle aanbevelingen uit het rapport na te lopen om te kijken hoe het staat met de verbeteringen.’’