SP Op Fietse

20 februari 2010

SP Op Fietse

Fietsen is heel belangrijk voor Hoogeveen. Niet alleen voor het toerisme, maar ook omdat de fiets op korte afstanden het beste vervoermiddel is voor mensen in goede gezondheid.

Alle partijen die meedoen aan de verkiezingen voor de gemeenteraad schijnen het daarover opvallend eens te zijn. SP-ers zijn zelf fietsers en kennen de praktijk. Als men wil fietsen voor woon-werkverkeer, zijn daarvoor goede voorzieningen nodig. Geen tegels die na iedere vorstperiode los komen te liggen, maar asfalt. Geen stoplichten die voor fietsers altijd op rood staan, maar verkeerslichten die snel reageren op verzoek van fietsers. Niet twee keer voor het stoplicht wachten, maar de mogelijkheid om schuin over te steken op kruisingen. Voorrang voor fietsen op doorgaande fietspaden. Bij verkeerslichten rechtsaf voor fietsers vrij. Ook fietsers voorrang op rotondes. Voldoende fietsenstallingen. Veilige fietspaden langs provinciale wegen.

De SP neemt mensen met een stevige fiets en dito rug graag mee over de fietspaden in en rond Hoogeveen. Zaterdag 20 februari zal een SPeloton gaan fietsen langs de mooie paden van Hoogeveen, maar ook langs de minder fietsvriendelijke plekken. Noordscheschut en Hollandscheveld worden aangedaan en industriegebied wordt niet overgeslagen. Het is een leuke manier om Hoogeveen eens op een andere manier te doorkruisen. Wellicht kunt u onderweg van mening wisselen over de toekomst van Hoogeveen met de aspirant SP-politici. Het SPeloton vertrekt zaterdag om 13.00 uur vanaf het gemeentehuis en is vermoedelijk rond 15.00 uur weer terug.

Op Fietse
Zaterdag 20 februari