Het kan over links

28 maart 2010

Het kan over links

Omdat de verkiezingsborden toch blijven staan voor de volgende verkiezingen, heeft de SP in het hele land al weer posters geplakt. Ook in Hoogeveen en De Wolden wordt er weer geplakt.

'Zonde van die borden die maar staan te wachten', zegt Bianca de Vos. 'Ik vind het belangrijk dat we de mensen er van overtuigen dat ze links moeten stemmen. Ik merkte tijdens gesprekken voor de gemeentelijke verkiezingen dat mensen erg teleurgesteld zijn in de politiek. Zij hebben het gevoel dat het toch niet helpt als ze gaan stemmen. Maar als de linkse partijen minder stemmen krijgen, krijgen ze nog minder macht. En dan wordt het allemaal nog erger. Het grote tekort dat is ontstaan door het wanbeleid van de banken is voor de rechtse partijen een reden om nog meer voorzieningen voor de gewone mensen te laten verdwijnen. Dat moet echt niet gebeuren!

Het thema van de SP-campagne is 'Het Kan!' Het kan namelijk wel; 65 kan 65 blijven, zorg kan weer beter, studiefinanciering kan blijven, openbaar vervoer kan beter, arbeidsrecht kan blijven, hypotheekrenteafrek tot 350.000 kan blijven. Hoe meer stemmen voor links, hoe meer kans op een sociale samenleving. Het moet nu anders. Wij als SP-vrijwilligers zullen ons uiterste best doen zoveel mogelijk mensen te overtuigen. Die posters horen daarbij.'

Lees hier het concept-verkiezingsprogramma!