Martin Benjamins: "In ieder geval winst"

4 maart 2010

Martin Benjamins: "In ieder geval winst"

Het is vandaag donderdag 4 maart en ook vandaag, de dag na de verkiezingen, is de SP nog steeds belangrijk. We blijven er op hameren dat het menselijker en socialer moet en ik zou zeggen nu zeker.

Want de uitslag van de verkiezingen laat ons zien dat er in Hoogeveen een ruk naar rechts gemaakt is door de kiezers. Als we kijken naar de landelijke tendens dat hadden we in Hoogeveen twee zetels moeten halen dat is jammer genoeg niet gelukt. Maar we waren in Hoogeveen niet in de raad vertegenwoordigd en dat zal de komende vier jaar wel het geval zijn dat is voor de SP in Hoogeveen in ieder geval winst. Zoals het er nu naar uitziet zal ik het in de raad dus alleen waar moeten maken. Ik ga, maar dat kan ook niet anders, daar in ieder geval mijn uiterste best voor doen. Maar we moeten niet vergeten dat de SP een actieve partij is, dat wil zeggen dat we ook buiten de gemeenteraad van ons moeten laten horen. We hebben dat in de afgelopen jaren gedaan denk aan de oversteekplaats op de Schutstraat denk aan Alescon denk aan de bewoners van de Arend, daar hebben we van ons laten horen en dat heeft voor de mensen die het aanging wat opgeleverd. Hier moeten we de komende jaren gewoon mee doorgaan, ons inzetten voor de kwetsbaren in de samenleving. Maar vanaf nu is daar een element aan toegevoegd en dat is het raadslidmaatschap en dat is toch de winst die we behaald hebben. Ik hoop dan ook van harte dat iedereen die zich de afgelopen tijd samen met ons heeft ingezet dit ook in de toekomst wil blijven doen. Want we willen met elkaar dat het menselijker en socialer wordt in de wereld en wij werken daar aan in Hoogeveen.

Martin Benjamins
Fractievoorzitter SP Hoogeveen