Ook kinderen kiezen

31 mei 2010

Ook kinderen kiezen

In verband met de komende verkiezingen deelt de SP Hoogeveen boekjes uit op scholen en centra voor kinderopvang. Volwassenen moeten kiezen wat zij denken wat de beste partij is voor Nederland, maar ook kinderen komen dagelijks voor keuzes te staan.

De SP vindt dat onderwijs van onschatbaar belang is voor de toekomst van ons land, en dat scholen een rol hebben bij de overdracht van waarden in ons land. Wij vinden het waardevol om te kunnen kiezen, belangrijk is dan wel om vooraf de consequenties af te wegen. In het boekje komt duidelijk naar voren dat kiezen niet altijd makkelijk is. Bovendien is de keuze die je maakt niet alleen van belang voor jezelf, maar ook voor anderen. In het speelse boekje dat geen politieke kleur heeft wordt dit thema uitgewerkt.

Het boekje van Rindert Kromhout en Jan Jutte is bedoeld voor kinderen in de leeftijd van 6 tot 9 jaar. Met het voorlezen van dit boekje kunnen leerkrachten en andere opvoeders aansluiten bij de actualiteit van de verkiezingen. De eerste scholen en kinderopvanggroepen hebben het boekje al ontvangen. De vrijwilligers hopen voor de verkiezingen zoveel mogelijk boekjes te kunnen verspreiden binnen hun gebied. Maar ook na de verkiezingen blijft een boekje over kiezen natuurlijk altijd leuk.

Gerlinda en Annemarie van de Stichting Kinderopvang Hoogeveen (SKH) nemen het boekje dankbaar in ontvangst.

Adjunct-directeur van de Morgenster Dineke Hoogeveen, en directeur Gerry Arts van de Apollo.