'BLIJF NIET MOKKEND AAN DE KANT STAAN...

27 februari 2011

'BLIJF NIET MOKKEND AAN DE KANT STAAN...

...maar stel een daad en toon je moed.' Aanstaande woensdag 2 maart vinden de Provinciale Statenverkiezingen plaats, en er is heel wat te kiezen deze keer. Want naast een nieuw provinciaal bestuur wordt de Eerste Kamer ook indirect gekozen. En er is nog meer te kiezen, premier Mark Rutte heeft gezegd dat deze verkiezingen een test zijn voor zijn kabinet. Daar gaat de SP graag in mee, deze verkiezingen zijn dan ook een PRO-test tegen het meest rechtse kabinet ooit.

naam afbeelding

Veel mensen blijven echter thuis tijdens de Provinciale Statenverkiezingen, en dat is erg jammer. Daarom zegt de SP, “Blijf niet thuis zitten, maar stem SP!”. De SP heeft namelijk betere oplossingen om de grote tekorten weg te werken. Waar dit rechtse kabinet de rekening van de crisis schuift in de schoenen van de hardwerkende Nederlanders, wil de SP de rekening sturen naar de veroorzakers van de crisis, onder andere de banken. Ook ziet de SP graag dat de villasubsidie wordt afgeschaft. De salarissen van bestuurders moeten flink omlaag, en de steeds duurder wordende JSF moet niet worden aangeschaft. Als op al deze rechtse hobby's flink bezuinigd wordt kan er meer geld naar zorg, onderwijs en openbaar vervoer. En er wordt niet getornd aan de WSW. Het kan anders in Nederland, menselijker en socialer.

Waar anderen partijen karig zijn met kandidaten uit Hoogeveen heeft de SP er maar liefst drie. De lijsttrekker, Philip Oosterlaak, komt uit Nieuwlande. Op nummer 10 staat Jeroen Pomper uit Hoogeveen, en op nummer 23 staat Bianca de Vos, eveneens uit Hoogeveen.

Blijf niet aan de kant staan op 2 maart, maar stel een daad en stem SP. Kijk op drenthe.sp.nl voor meer informatie.