Campagne in Hoogeveen

28 februari 2011

Campagne in Hoogeveen

De verkiezingstijd is voor vrijwilligers van de politieke partijen de drukste tijd. Vanuit de landelijke bureaus worden grote reclameborden ingezet maar andere materialen moeten stuk voor stuk uitgedeeld worden. Met name de SP heeft een hoop werk verzet. De partij was niet te missen door de verkiezingsborden, de spandoeken en de lantaarnpaalborden.

Maar er zijn ook zo'n 24000 verschillende krantjes, folders, valentijnssnoepjes en sponsjes verspreid in de gemeente Hoogeveen. Afdelingsvoorzitter Jeroen Pomper: 'We vinden het heel belangrijk om mensen te laten weten wat onze standpunten en de argumenten daarvoor zijn. We praten daar graag over op straat maar we hopen ook dat mensen onze materialen lezen. We merken namelijk nogal eens een bepaald oordeel over de SP dat gewoon niet klopt. Een heleboel vrijwilligers zijn met ons aan het werk geweest om al dat drukwerk rond te brengen. Veel mensen maken hun keuze pas op de laatste dagen. Onze activiteiten lopen dus door tot 1 maart.'
Het is een ongeschreven afspraak dat op de verkiezingsdag geen campagne meer gevoerd wordt. Vanaf woensdag kunnen de vrijwilligers rustig achterover zitten en de uitslagen gaan bekijken met naar zij hopen een positief resultaat voor hun partij.