Fusieplannen ziekenhuizen

15 februari 2012

Fusieplannen ziekenhuizen

Overal in het land fuseren ziekenhuizen onder invloed van de eisen van de verzekeringen. Er moet immers productie gedraaid worden om de kosten te reduceren. Fusies hebben al geleid tot sluitingen van ziekenhuizen en daar waar een fusie nog recent is, is men bezig met onderzoeken wat de beste manier is om zorg te verlenen.

De Leveste groep die dit jaar is ontstaan door de fusie van de ziekenhuizen in Hoogeveen en Emmen is momenteel bezig met zo'n onderzoek geleid door Wouter Bos van de KPMG.

De uitkomst moet in april komen maar de plaatselijke SP is niet gerust op de uitkomsten. Wellicht worden hele afdelingen gesloten. Geopperd is zelfs om de twee ziekenhuizen te sluiten en halverwege een nieuw ziekenhuis te bouwen.

Omdat de SP afwachten geen optie vindt, heeft de plaatselijke afdeling een discussieavond georganiseerd met Leveste-bestuurslid van Donkervoort en SP-TweedeKamerlid Henk van Gerven. De bevolking en het personeel van het ziekenhuis zijn van harte uitgenodigd om de avond bij te wonen. De avond vindt plaats op maandag 20 februari in een zaal van het ziekenhuis. De zaal is open om 19.00 uur.