De SP begint alvast

26 juli 2012

De SP begint alvast

De Tweede-Kamer-verkiezingen zijn over zeven weken. Na de vakantie zal de verkiezingscampagne in alle hevigheid losbarsten. De enthousiaste SP-vrijwilligers in Hoogeveen zijn nu echter al begonnen. Afgelopen zaterdag werden in Noordscheschut en Hollandscheveld folders verspreid en woensdag werd in Schoonvelde-Oost aangebeld. Vrijdagochtend staat men in winkelcentrum de Weide, en 's avonds in de Nije Nering en de Wielewaal. Zaterdag zal de SP-bakfiets een aantal dorpen aan doen.

Voorzitter Jeroen Pomper: 'We willen er gebruik van maken dat veel mensen de SP nu eindelijk als een regeringskandidaat zien. In de peilingen zijn we veruit de grootste. Daar zijn we ontzettend blij mee, maar we willen ook daadwerkelijk de grootste worden. En hoe meer stemmen we halen, hoe meer we kunnen verzilveren van onze idealen. Nederland staat op een keerpunt. Veel mensen krijgen in de gaten dat ons mooie land wordt kapot bezuinigd. Terwijl de staatsschuld wordt verhoogd met miljarden om de (Griekse) banken te helpen en van de rijken geen offers worden gevraagd. Dat moet anders. Als de SP in de regering komt, komt er minder marktwerking in de zorg, worden inkomensverschillen kleiner en leven minder kinderen in armoede.' De vrijwilligers verspreiden folders met daarin tien vragen aan Roemer. Daarnaast is er voor mensen die lid van de SP willen worden een aparte folder.