Nieuwe posters op de plakborden

20 augustus 2012

Nieuwe posters op de plakborden

De SP heeft een paar weken geleden posters geplakt, echter waren dat nog niet de echte verkiezingsposters.

Maandagavond is het plakteam langs alle borden gegaan om de echte verkiezingsposters te gaan plakken.

De gemeente Hoogeveen kent een streng plakbeleid. Zo mag de SP geen grote 'bedankt'-posters meer plakken na afloop van de verkiezingen. Iedere partij heeft haar eigen plaats op het bord gekregen. Voorzitter Jeroen Pomper: 'Natuurlijk willen we niet over elkaars posters heen gaan plakken, maar wat is nu het probleem om een leeg bord vol te plakken?'. De andere partijen willen dit echter niet. De SP is een volwassen partij en gaat er verder ook geen probleem meer van maken, maar de partij vindt het wel erg jammer. 'Plakken is een traditioneel campagnemiddel, wie plakt als eerste een poster?. Wat vroeger een officieuze onderlinge competitie was, is nu geworden tot een zee van regels', stelt Jeroen Pomper vast.

Omdat er nu gezamenlijk geplakt wordt bij de gemeentewerf lijkt het traditionele plakken, met de auto door de hele gemeente heen rijden om posters te plakken, wel zo'n beetje verleden tijd. De SP echter houdt wel van tradities, en zodoende heeft het plakteam de nieuwe verkiezingsposters op alle Hoogeveense plakborden geplakt. Nostalgie!