Dolle zaterdag

8 september 2012

Dolle zaterdag

De laatste zaterdag voor de verkiezingen, in de regel worden er dan overal politieke markten georganiseerd, en dat is in Hoogeveen niet anders. De SP Hoogeveen was zelfs op 2 markten actief, in Hoogeveen en Elim.

's Ochtends vroeg stond de SP al op de jaarmarkt in Elim. De drukte moest nog een beetje op gang komen, maar de vrijwilligers hadden het al snel druk met het uitdelen van materialen, en vooral met het voeren van gesprekken. In Elim blijken veel zwevende kiezers te wonen. Men twijfelt vaak tussen de SP en PvdA. Voor de SP is dat natuurlijk geen moeilijke keuze, want een stem op de PvdA is een stem voor Rutte, en dat is natuurlijk onwenselijk.

Ook in Hoogeveen kwamen deze gesprekken aan de orde. En ook veel mensen gaven aan dat ze het gewoon niet meer wisten. 'De één belooft dit, de ander belooft dat', is een veelgehoord verhaal. Maar de SP belooft geen kip met gouden eieren, maar maakt zich sterk voor een sociale samenleving. Dat er bij het vormen van een coalitie water bij de wijn gedaan moet worden weet de SP als geen ander: In verschillende gemeenten, en zelfs in 2 provincies, zit de SP aan de knoppen. Ook hier heeft de partij water bij de wijn moeten doen, maar niet ten koste van alles. De mens staat centraal voor de SP, niet de cijfertjes, en dat uitgangspunt heeft er voor gezorgd dat in al die gemeentes en provincies, waar de SP mee regeert, op een menselijke manier de lasten verdeeld worden.