Veel steun voor 'Actie voor Bethesda'

7 oktober 2012

Veel steun voor 'Actie voor Bethesda'

Afgelopen zaterdag stond het comité 'Actie voor Bethesda' achter onze stand op de Hoofdstraat. Met elkaar willen we ervoor zorgen dat we in de buurt naar het ziekenhuis kunnen. Voorbijgangers gaven voorbeelden hoe belangrijk het is om een ziekenhuis in de buurt te hebben. 'Als ik tien minuten later in het ziekenhuis was geweest was ik dood geweest.'

Kennelijk maakt dat niet uit voor de heren en dames die een hoop geld verdienen aan onze zorgverzekering. Een ziekenhuis sluiten noemen ze 'kwaliteit verbeteren'. Gelukkig trapt de bevolking daar niet in. Na een dag handtekeningen verzamelen waren we 1500 handtekeningen verder. Het totaal komt daarmee op zo'n 12000. Dat is ook niet gek. Niemand begrijpt waarom in een rijk land als Nederland de bereikbaarheid van zorg minder wordt. Donderdag worden de handtekeningen aangeboden aan de burgemeester.

We maken ons geen illusies. Van handtekeningen trekken de beleidsmakers zich niets aan. Hardere actie is nodig. Mensen konden ansichtkaarten invullen om Achmea onder druk te zetten het ziekenhuis open te houden. Achmea gaat het merken als ze dat niet doen. Er is een hoop boosheid onder de mensen. Er zijn al heel veel mensen die de overstap al aan het maken zijn.