POLITIEK CAFÉ OVER HUREN EN WONEN MET KAMERLID FARSHAD BASHIR

1 juni 2016

POLITIEK CAFÉ OVER HUREN EN WONEN MET KAMERLID FARSHAD BASHIR

Op zondag 12 juni organiseert de afdeling SP weer een politiek café. Deze keer gaat het over huren en wonen. SP-woordvoerder op deze onderwerpen in de Tweede Kamer is Farshad Bashir en hij zal ingaan op de diverse actuele ontwikkelingen, zoals ondermeer de stijgende huurprijzen, de nieuwe woningwet en de beschikbaarheid van huurwoningen in de sociale sector.

Voorzitter Ineke Bekkering: “ ’Wonen’ is een onderwerp wat ons natuurlijk allemaal aangaat. Mensen willen wonen in een deugdelijk huis dat behoorlijk onderhouden is en ook betaalbaar. Dat is op zichzelf een logische vraag maar in de praktijk vaak niet haalbaar. Huurprijzen vliegen de pan uit en er zijn onvoldoende betaalbare woningen in de sociale sector. De vraag is groot, maar het aanbod te laag.” Ze vervolgt: “Er is ontzettend veel te vertellen over de druk op de huurmarkt, de verhuurdersheffing, het slopen van woningen in de sociale sector of de verkoop van deze huizen, zodat deze niet meer beschikbaar zijn voor huurders. De SP heeft gelukkig heldere en haalbare ideeën over hoe de problemen in de huursector moeten worden aangepakt.”

Op deze middag zal wethouder Hiemstra (CDA) die het woonbeleid in zijn portefeuille heeft in gesprek gaan met het SP-kamerlid, over de specifieke situatie in Hoogeveen en over de gevolgen  van landelijke wetgeving voor huren en wonen in Hoogeveen. Bekkering: “We zijn natuurlijk enorm blij dat de wethouder zijn medewerking heeft toegezegd. Dat geeft weer een extra dimensie aan ons politiek café maar er blijft natuurlijk ruimte voor de visie van de SP en vanzelfsprekend ook voor vragen en opmerkingen uit de zaal!

Het politiek café begint om 14.00 uur in de bibliotheek aan de Willemskade en is uiteraard gratis toegankelijk. De zaal is open vanaf 13.30 uur.