Bijeenkomst Nationaal Zorgfonds in het Anker

24 november 2016

Bijeenkomst Nationaal Zorgfonds in het Anker

Vrijdagavond 2 december vindt er een openbare info-avond plaats van het Nationaal Zorgfonds. Aanvang 20.00 uur in Hollandscheveld in het Anker.

Afgelopen zaterdag gingen SP-leden langs de deuren in gesprek in Hollandscheveld. Dit om steun te vragen voor het Nationaal Zorgfonds. Niet toevallig is er gekozen voor Hollandscheveld want een behoorlijk aantal Hollandschevelders ondersteunt het Nationaal Zorgfonds al. Het is duidelijk dat zorg leeft in deze gemeenschap. De actie was een succes. Nog eens zeventig mensen hebben zich aangesloten bij de beweging voor een Nationaal Zorgfonds.

Al vanaf juni zijn SP-afdelingen in het hele land in actie. Steeds meer andere partijen en organisaties sluiten zich aan. Het Nationaal Zorgfonds staat voor afschaffen van het eigen risico, dat velen ervaren als een straf op ziek zijn. Ook pleit men voor een uitgebreid basispakket met daarin fysiotherapie, tandzorg voor volwassenen en de GGZ.

Met een Nationaal Zorgfonds is er geen sprake meer van overbodige marktwerking met z'n onnodige bureaucratie, kostenverhogende concurrentie, geldverslindende reclame (o.a vallen binnenkort de folders van veel zorgverzekeraars weer in de brievenbus om u te verleiden over te stappen naar een andere zorgverzekeraar) en z'n torenhoge salarissen van de zorgbobo's.

Het Centraal Planbureau heeft het zorgplan doorgerekend en kwam tot de conclusie dat het haalbaar en betaalbaar is.

Op vrijdag 2 december van 20.00 uur- 22.00 uur houdt het Nationaal Zorgfonds een info-avond in Het Anker. Belangstellenden zijn van harte welkom. Koffie en thee staan klaar.

Aankomende zaterdag 26 november is er een grote landelijke bijeenkomst in Den Haag van het Nationaal Zorgfonds. Iedereen kan zich daarvoor aanmelden via www.nationaalzorgfonds.nl. Ook vanuit Drenthe vertrekken bussen.