Onze nummer 4: Harry Baalman

15 maart 2018

Onze nummer 4: Harry Baalman

Foto: SP

Even voorstellen, onze nummer 4 op de kieslijst, Harry Baalman. Harry komt oorspronkelijk uit Noord Groningen, maar woont inmiddels al weer zo'n 4 jaar in Hoogeveen. Harry is afgekeurd, maar dat weerhoud hem er niet van zich actief in te zetten; zo is hij voorzitter bij de Speelotheek en doet hij vrijwilligerswerk bij Actief Samenleven.

Harry: "Hoogeveen is een mooie gemeente, maar ik merk op dat wanneer je beperkingen hebt alles niet zo gemakkelijk gaat". Toegankelijkheid is dan ook 1 van de persoonlijke speerpunten waar Harry zich op in zet. In de stad zelf wordt steeds meer aandacht besteed aan toegankelijkheid, alleen loopt het platteland achter. Veel achterstallig onderhoud aan fietspaden, gevaarlijke (en ook onoverzichtelijke) oversteekplaatsen; voor een scootmobilist of rolstoeler is het een behoorlijke onderneming om zich veilig te verplaatsen.

Ook maakt Harry zich sterk voor voldoende speelvoorzieningen voor kinderen. Het is een recht van kinderen om te spelen, zowel binnen als buiten. "Veel speelvoorzieningen verdwijnen, speeltuinen worden uitgekleed", aldus Harry. In ieder dorp en in iedere buurt moeten de kinderen de ruimte krijgen om te spelen, om zich te ontplooien. En het hoeven niet allemaal super-de-luxe toestellen te zijn, natuurspeeltuinen zijn een prachtig voorbeeld van hoe een speelplek voor kinderen ingericht kan worden.

"Ik heb bewust gekozen voor de SP omdat juist deze partij opkomt voor het sociale, voor de natuur en zich inzet voor de waarden die ik heel belangrijk vind."