Op de markt

13 mei 2018

Op de markt

Foto: SP

Het was bijzonder druk vandaag aan de Hoofdstraat. Het was prachtig weer en er was ook nog plantjesmarkt. Extra druk dus. Maar wel erg gezellig.

We hebben voorbijgangers het volgende voorgelegd:

Bent u voor of tegen de komst van een interventiecentrum in Drenthe, mits in het Bethesda ziekenhuis de basiszorg (SEH, huisartsenpost, poliklinische zorg, veel voorkomende operaties, geriatrisch spreekuur en verloskunde) blijft bestaan. Veel mensen die wij gesproken hebben daarover zijn wel voor een interventiecentrum mits de basiszorg dus overeind blijft in ziekenhuis Bethesda. Dat laatste wordt heel belangrijk gevonden. Mensen willen niet voor elk wissewasje naar een ander ziekenhuis gaan maar de ziekenhuis zorg dichtbij houden.

Verder hebben we flyers uitgedeeld met daarop de uitnodiging om vrijdagavond 25 mei a.s. naar de Vredehorst te komen. Henk van Gerwen, die namens de SP in de Tweede Kamer zit op zorg heeft Kamervragen gesteld over de situatie welke is ontstaan door de regiovisie van TREANT. Hij zal ons informeren hierover. Henk heeft veel ervaring opgedaan met fusies en de consequenties ervan.  Na de pauze is er gelegenheid om vragen te stellen. Ook zijn diverse andere sprekers uitgenodigd o.a. van het actie comité Uitkijkpunt Bethesda.