Wijk & Buurt

Nieuws uit de buurt.

7 september 2021

Vocht en schimmel in woningen Domesta

Foto: SP

Vocht en schimmel. Vooral in de badkamer en de slaapkamer. Die klachten meldden bewoners van De Grutto bij de SP Hoogeveen. Ook andere onderhoudsgebreken kwamen naar voren. We hebben deze klachten gebundeld en aangeboden aan de verhuurder Domesta.

28 mei 2020

0% is genoeg: Stop de huurverhoging

Foto: SP

Nul is genoeg. Naar de mening van de SP is het onbestaanbaar dat verhuurders in crisistijd huurverhoging vragen. De SP Hoogeveen heeft daarom de woningstichtingen die actief zijn in de regio opgeroepen af te zien van huurverhoging per 1 juli van dit jaar.

13 mei 2018

Op de markt

Foto: SP

Het was bijzonder druk vandaag aan de Hoofdstraat. Het was prachtig weer en er was ook nog plantjesmarkt. Extra druk dus. Maar wel erg gezellig.

8 april 2018

Op de markt

Foto: SP

De SP Hoogeveen staat in principe elke eerste zaterdag van de maand met een stand op de markt aan de Hoofdstraat in Hoogeveen. Ook buiten verkiezingstijd om. Zo ook op 7 april. De actieve SP'ers Jobien, Joop, Jan en Hennie gingen met de mensen in gesprek.

20 maart 2018

Wat jongeren willen

Foto: SP

Een dag voor de verkiezingen kwamen de partijen uit Hoogeveen nog een keer bij elkaar om in debat te gaan... Met de jongeren. Niets is zo belangrijk als de jongeren, ze zijn onze toekomst. Jongeren hebben heel wat te vinden, maar ze hebben vaak veel moeite om te gaan stemmen. Want welke partij is nou het beste voor ze? Dat antwoord is natuurlijk voor de SP wel duidelijk, maar nu zijn de jongeren aan zet.

20 oktober 2015

Vluchtelingen

Foto: SP

Op veel plaatsen in het land is er onrust over de opvang van vluchtelingen. Ook in Oranje liepen de gemoederen hoog op. Voorzitter Ineke Bekkering heeft daarom contact gezocht met Sharon Gesthuizen, tweede kamerlid voor de SP en woordvoerder voor vluchtelingenbeleid, en zij zijn op 9 oktober samen op bezoek geweest in Oranje en hebben daar met bewoners gesproken. Hun bezorgdheid is begrijpelijk.