Verkeer

30 april 2018

Samen één: SP Hoogeveen steunt de stakers OV

Foto: SP

Vandaag en morgen staken de buschauffeurs van regionale vervoerders. Ze staken voor betere arbeidsomstandigheden, zoals plaspauzes en minder werkdruk. Maar de werkgevers geven geen krimp, ze willen alleen de lonen een beetje omhoog gooien, maar ze doen niets aan de werkdruk.

23 mei 2013

SP geeft gevaarlijke kruising door aan VVN

De reconstructie van het kruispunt van de Schutstraat en de Griendtsveenweg (bij Klok) heeft al heel wat stof doen opwaaien. Volgens veel mensen is de veiligheid voor fietsers niet toegenomen of zelfs verslechterd. Doordat fietspaden tweerichtingsverkeer geworden zijn, is op twee plaatsen achter de oversteek, op het fietspad zelf een kruising gecreëerd. Als het rustig is, is dat geen probleem maar het is vaak druk op dit punt. De SP probeert al enige tijd het college te bewegen deze onveilige situatie te veranderen. Na officiële schriftelijke vragen van de partij, antwoordt het college nog steeds dit niet van plan te zijn.

21 mei 2013

Succes in een klein hoekje: Spiegel Carstenstraat

Soms zijn er geen grote acties nodig om verbeteringen te krijgen, soms kunnen met een direct contact met wethouder of ambtenaar zaken geregeld worden. Soms moet je dan ook genoegen nemen met minder dan je in gedachten had.